תצפית כוכבים במצפה רמון שמורת כוכבי הלילה

מאדים, שבתאי, צדק, נוגה ושאר שמות של כוכבים הסובבים את מערכת השמש שלנו מוכרים לכולנו מגיל ילדות ובעיקר מסיפורי ילדותינו ,דרך עדשות הטלסקופים שלנו ניראה אותם כפי שהם באמת נראים בשמי הלילה.

תצפית כוכבים במצפה רמון שמורת אור כוכבים בין לאומית בה זיהום האור נמוך והנגישות לאתרי התצפית גבוה תקנה לאורחים שישתתפו בפעילות התצפית בכוכבים חוויה נהדרת ולו רק בשל שמי הלילה הזוהרים במיליארדי שמשות רחוקות אילו הם הכוכבים.

בפעילות תצפית הכוכבים במצפה רמון Stargazig נתוודע למרבית גרמי השמיים שיופיעו מעלינו באותן שעות , נלמד לאתר את ה”פולאריס” הלא הוא כוכב הצפון ונבין מונחים כמו דובה גדולה, עגלה וקסיופאה, גם ה”זודיאק” אותו גלגל מזלות שבו האמינו הקדמונים (וגם לא מעט מיקירינו בהווה) יפרס בשמי הלילה בחלקו ויתגלה אלינו. נצפה לעיתים במולד הירח ואו בירח מלא  ובכוכבי הלכת המובילים בשמי הלילה המאדים והצדק ובהחלט נוכל לברך על שובן של הפלנטות

אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לפעילות התצפית בכוכבים במכתש הן כקבוצה אורגנית של עד כ 50 משתתפים במחיר קבוצתי ואו כבודדים במחיר על בסיס יחידים בקבוצה, במחירים נוחים ומתאימים לכולם.
תצפית כוכבים בעזרת טלסקופים גדולים ומשוכללים
טלסקופים גדולים ומשוכללים מכווני מחשב ומכוונים ידנית
חווית שמי הלילה במצפה רמון הינה יחודית – בואו ותהנו ממנה יחד איתנו הפעילות מתקיימת בחוות כרמי הר הנגב במצפה רמון ,בחווה שתיה חמה לנוחות המשתתפים חניה גדולה, שרותים, שמיכות פלנל לרגישים לקור המדבר..צרו קשר ,הרשמו והגיעו.
להזמנות ופרטים נוספים:

0509988144 – אלן …תשלום עבור הפעילות בחנות ההזמנות באתר. המחיר לפעילות: 120 ש”ח למבוגר ו 90 ש”ח לנוער עד גיל 21 .ילדים מתחת לגיל 6…ללא תשלום. מינימום משתתפים ואו לתשלום 850 ש”ח בהרשמה על בסיס בודדים מצטרפים.

מהו סיור כוכבים במצפה רמון?

אם אתם מחפשים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת, סיור כוכבים במצפה רמון הוא חובה. ממוקם בלב מדבר הנגב בישראל, מצפה רמון ידועה בנופים המדהימים של שמי הלילה.

במהלך הסיור תהיה לכם הזדמנות לצפות בכוכבים ובקבוצות הכוכבים באמצעות טלסקופים איכותיים וללמוד על ההיסטוריה והמיתולוגיה שמאחוריהם. תוכלו ליהנות גם מסיור מודרך במכתש רמון, פלא גיאולוגי בן למעלה מ-200 מיליון שנה.

אילו יתרונות מציעה צפייה בכוכבים בחוץ?

צפייה בכוכבים היא פעילות פופולרית בקרב חובבי אסטרונומיה שרוצים לחקור את נפלאות שמי הלילה ממקומות שונים. הוא כולל שימוש בטלסקופים ניידים, משקפות וציוד אחר לצפייה בכוכבים כדי לצפות בעצמים שמימיים כגון כוכבים, כוכבי לכת, גלקסיות וערפיליות.

אחד היתרונות של צפייה בכוכבים בשטח פתוח הוא היכולת לברוח מזיהום אור ולמצוא שמיים כהים יותר לתנאי צפייה טובים יותר. ניתן להשיג זאת על ידי נסיעה למקומות מרוחקים כגון פארקים לאומיים, אזורי טבע פראי או אזורים כפריים עם זיהום אור נמוך.

תצפית כוכבים בשטח מאפשרת גם גמישות בבחירת אתרי תצפית על בסיס תנאי מזג אוויר ואירועים אסטרונומיים. לדוגמה, אם צפוי מטר מטאורים, צופי כוכבים ניידים יכולים לנסוע למקום עם שמיים בהירים כדי לצפות באירוע.

עם זאת, חשוב לציין כי צפייה בכוכבים בחוץ דורשת תכנון והכנה קפדניים. צופי כוכבים חייבים לקחת בחשבון גורמים כגון תנאי מזג אוויר, תחזוקת ציוד ובטיחות בעת נסיעה למקומות מרוחקים.

לסיכום, צפייה בכוכבים בשטח היא פעילות מהנה ומתגמלת המאפשרת לחובבי אסטרונומיה לחקור את שמי הלילה ממקומות שונים. עם תכנון והכנה נכונים, צופי כוכבים יכולים ליהנות מפלאי היקום וליצור זיכרונות בלתי נשכחים.

האם סיור כוכבים במצפה רמון מתאים למשפחות עם ילדים?

אם אתם מתכננים טיול משפחתי למצפה רמון ותוהים האם סיור כוכבים מתאים לילדים, התשובה היא כן! צפייה בכוכבים היא פעילות מהנה וחינוכית שאנשים בכל הגילאים יכולים ליהנות ממנה.

גלו את נפלאות שמי הלילה בסיור צפייה בכוכבים במצפה רמון. לא רק שזו פעילות מהנה ומרתקת לילדים, אלא שהיא גם מהווה הזדמנות נהדרת עבורם ללמוד על אסטרונומיה. הם יכולים לצפות ולזהות כוכבים, קבוצות כוכבים, כוכבי לכת ועצמים שמימיים אחרים באמצעות טלסקופים ומשקפות בהדרכת מומחים מנוסים.

מדובר בפעילות שכל המשפחה יכולה ליהנות ממנה, וליצור חוויה מגבשת שתיזכר עוד שנים רבות. בטיחות היא גם בראש סדר העדיפויות, כמו סיורים צפייה בכוכבים נערכים בסביבה מאובטחת עם מדריכים מנוסים.

בסך הכל, סיור כוכבים במצפה רמון הוא הדרך המושלמת לבלות לילה עם הילדים. זוהי חוויה חינוכית ומבדרת שבטוח תשאיר רושם מתמשך.

מהו הזמן הטוב ביותר לצפייה בכוכבים?

צפייה בכוכבים נעשית בצורה הטובה ביותר במהלך הלילה כאשר השמיים בהירים וללא זיהום אור. הזמן הטוב ביותר לצפות בכוכבים הוא במהלך הירח החדש או כאשר הירח אינו נראה בשמים. הסיבה לכך היא שאור הירח יכול להפריע לראות של כוכבים וגרמי שמיים אחרים.

חשוב גם לבדוק את תחזית מזג האוויר לפני תכנון טיול צפייה בכוכבים. מזג אוויר מעונן או גשום עלול לחסום את שדה הראיה של הכוכבים. בנוסף, עדיף לצפות בכוכבים במיקום מרוחק מאורות העיר ומקורות אחרים של זיהום אור כדי לקבל את הנוף הטוב ביותר של שמי הלילה.

צפייה בכוכבים יכולה להיות פעילות מהנה וחינוכית לאנשים בכל הגילאים. היא יכולה לעזור לנו להעריך את המרחב והיופי של היקום ולעורר אותנו ללמוד עוד על אסטרונומיה וחקר החלל.

באיזו עונה בשנה נראים הכוכבים הבהירים ביותר?

בהירות הכוכבים אינה תלויה בעונת השנה. עם זאת, קבוצות כוכבים וכוכבים מסוימים נראים יותר בעונות מסוימות בשל מיקומו של כדור הארץ במסלולו סביב השמש.

לדוגמה, בחודשי החורף בחצי הכדור הצפוני, קבוצת הכוכבים אוריון בולטת בשמי הלילה, הכוללת את הכוכבים הבהירים בטלג’וז וריגל. בחודשי הקיץ, קבוצת הכוכבים Cygnus נראית יותר, הכוללת את הכוכב הבהיר Deneb.

חשוב לציין כי זיהום אור יכול להשפיע גם על הראות של כוכבים. צפייה בכוכבים באזורים עם זיהום אור נמוך, כמו מצפה רמון בישראל, יכולה לספק תנאים אופטימליים לצפייה בשמי הלילה.

מדוע מומלץ לבחור בסיור כוכבים עם מדריך?

צפייה בכוכבים היא פעילות מרתקת המאפשרת לכם לחקור את יופיים של שמי הלילה וללמוד על היקום. עם זאת, לסיור כוכבים מודרך יש מספר יתרונות שיכולים לשפר את חווית הצפייה בכוכבים שלך:

  • הנחיית מומחים: סיור כוכבים מודרך מובל על ידי אסטרונום מומחה שיכול לעזור לך לזהות קבוצות כוכבים, כוכבי לכת וגופים שמימיים אחרים. הם יכולים גם לספק לכם מידע מעניין על הכוכבים והגלקסיות.
  • גישה לטלסקופים: רוב סיורי הכוכבים המודרכים מספקים גישה לטלסקופים, שיכולים לעזור לכם לראות את שמי הלילה בפירוט רב יותר. זה מועיל במיוחד לצפייה בכוכבי לכת וגלקסיות.
  • מיקום שמיים כהים: סיורי כוכבים מודרכים נערכים בדרך כלל במקומות שמיים חשוכים, הרחק מזיהום האור של הערים. זה מאפשר לך לראות יותר כוכבים וגופים שמימיים.
  • חוויה אינטראקטיבית: סיור כוכבים מודרך הוא חוויה אינטראקטיבית המאפשרת לשאול שאלות וללמוד ממומחה. זה יכול להפוך את הצפייה בכוכבים למרתקת ומהנה יותר.
  • בטיחות: צפייה בכוכבים במקומות לא מוכרים יכולה להיות מסוכנת, במיוחד אם אינכם מכירים את האזור. סיור כוכבים מודרך מספק סביבה בטוחה ומבוקרת לצפייה בכוכבים.
  • יצירת חברים חדשים: יציאה לסיור כוכבים מודרך היא דרך נהדרת לפגוש אנשים חדשים שחולקים את העניין שלך באסטרונומיה. זה יכול להוביל חברויות חדשות והזדמנויות ללמוד יותר על היקום.

בסך הכל, סיור כוכבים מודרך הוא דרך מצוינת לשפר את חווית הצפייה בכוכבים שלך וללמוד עוד על היקום.

למה מצפה רמון הוא היעד המושלם לסיור כוכבים?

צאו להרפתקה בלעדית לצפייה בכוכבים עם סיור הכוכבים במצפה רמון. סיור זה מהווה הזדמנות ייחודית לחזות בשמי הלילה באופן שאין דומה לו במקומות אחרים. מדריכים מיומנים ונלהבים יובילו  אתכם דרך הכוכבים תוך הקניית הידע והתשוקה שלהם לאסטרונומיה. ציוד חדשני, כולל טלסקופים באיכות הגבוהה ביותר, יאפשר תצפית מקרוב על כוכבי לכת, כוכבים וגופים קוסמיים אחרים בפירוט יוצא דופן.

הגדרת האזור כשמורת שמיים חשוכים מצמצמת את זיהום האור, מה שהופך אותו למיקום אידילי לצפייה בכוכבים. בנוסף, סיור כוכבים יכול להיות מותאם אישית כדי לספק את הדרישות והאינטרסים של קבוצות בודדות, הבטחת סיור יחיד במינו לכולם.

מדוע לבחור בתצפיות כוכבים של חברת negevland?

גלו את נפלאות שמי הלילה עם negevland כמדריך שלכם בסיור כוכבים במצפה רמון.

ראשית, המדריכים המומחים שלנו הם אסטרונומים מנוסים שיש להם שפע של ידע על שמי הלילה והגופים השמיימיים שאתם רואים. שנית, אנו משתמשים בציוד חדיש למפגשי הצפייה בכוכבים שלנו כדי להבטיח לך את חוויית הצפייה הטובה ביותר האפשרית.

בנוסף, אתר תצפית הכוכבים שלנו ממוקם בלב מדבר הנגב, הרחק מאורות העיר והזיהום, ומספק לכם נוף ברור וללא הפרעה של שמי הלילה. כמו כן, שילוב הפעילויות האתגריות שלנו, כגון סנפלינג וטיולי ג’יפים, עם סיור כוכבים יוצר חוויה ייחודית שאין שנייה לה.

בואו לחוות את הקסם של שמי הלילה עם negevland והזמינו עוד היום את סיור הכוכבים שלכם במצפה רמון!

תצפית כוכבים בעזרת טלסקופים גדולים ומשוכללים

צרו עימנו קשר