אטרקציות במצפה רמון – טיולי גמלים

בסיפורי התנ"ך שכולנו מכירים [גם החילונים] מסופר על אליעזר עבד אברהם היוצא לחרן לחפש כלה לבנו יצחק, ריבקה היפה שאותה פגש אומרת לו: שתה אדוני ואתן גם לגמלך, במסעם חזרה ובהגיעם לכנען רואה רבקה את יצחק והכתוב מציין: ו"תיפול מגב הגמל", האומנם היו כבר גמלים בשרות התחבורה היבשתית?

הממצא הראשון של עצמות גמל מתורבת בשטחי ישראל המקראית נתגלה במכרות הנחושת בתמנע ובפונון שבעבר הירדן ,מיכרות נחושת בהן התנהלה כריה מהמאות 14 ועד למאה השמינית לפני הספירה, עידן מלכי מצריים הגדולים פרעונים/רעמססים ובזמן ממלכת ישראל הגדולה שלמה ועד עוזיהו, לפי מחקרים שנעשו, אברהם אבינו במסעו מחרן לכנען ,,,סביר שרכב מקטעים קצרים על גב חמור או סוס משא שכן הגמלים החד דבשתיים עדין לא בויתו לשימוש האדם,-נמצאו במרחב כנען הקדומה עצמות של גמלי בר אבל לא מבויתים [המבויתים זכו לשלל הטבות כגון דלקות פרקים כתוצאה מנשיאת משקל עודף, מחלות וסחוס מחוספס עודף בברכיים ,ואילו כאמור נמצאו בעצמות גמלים גדולים באזור הכריה בתמנע.

היות שהגמל אינו נצרך כחיית מאכל ולא שימש לצרכי פולחן העצמות הקדומות שנמצאו בחפירות הינן מהמאה העשירית תשיעית לספירה בקרוב שנים רבות לאחר תחילת כתיבתו של סיפורינו התנכי לפי הממצא הארכאולוגי, מיידע חשוב???  מקווה שכן ואולי המתענינים יחקרו עוד קצת ויגיעו לאמת שונה או דומה.

מה אצלנו? הגמל תמיד סימל את המידבר, הריק, השומם, הצחיח, ומרחבי האין סוף כשהנווד על גבו נודד במרחבי האין סוף.

הגעתם למצפה רמון מרכז ה"הנגב" שלנו ולא תרכבו לפחות חצי שעה על גמל? עשר דקות? תמונה על גב גמל ואו לידו בסמוך לאוהל הבדוואי? הרי כל המכרים שלכם בחו"ל ישמחו לראות את הנכדים או הדודה האמיצה על גב גמל חוצה מדבריות.

בקצב ההתפתחות האורבנית בארץ ישראל לא ירחק היום בו ניראה את הגמלים רק בגני החיות ואו בתמונות, שווה להשאיר מזכרת יפה לדור הבא ולהנות מהחוויה.

בשיתוף עם חברת בן מדבר וואליד מוחמד ובנו עאדל והצוות נשמח לתאם עבורכם את טיול הגמלים על שפת מכתש רמון /ארוח/ארוחה ניתן לשלב גם טיולי ג'יפים במצפה רמון. כחלק מהחוויה התיירותית והביקור באזור.

נב: הבדוואים באזור חברי נפש לאורך שנים, אין גזירת קופונים ועמלות בתאום הטיול והפעילות ,פשוט חברים.

טיולי גמלים במצפה רמון

Contact us